L’idea che “i vaccinati siano connessi in rete” nasce da un documento brevettuale che, semplicemente, non dice ciò che molti credono. E non è nemmeno di Pfizer. Il brevetto citato nei post virali — US11107588B2 — parla di un sistema di contact tracing digitale, non di tracciamento dei vaccinati e non di tecnologie impiantate nel corpo. Capire cosa contiene davvero è essenziale per distinguere un documento tecnico da una narrazione distorta. 1. Da dove nasce l’equivoco Il brevetto è stato erroneamente attribuito a Pfizer, ma appartiene a due inventori indipendenti: Gal Ehrlich e Maier Fenster . Il testo è stato depositato nel 2020, prima ancora dell’arrivo dei vaccini COVID. Il suo scopo è chiaro: anonimizzare la raccolta dei contatti sociali durante un’epidemia per aiutare le autorità sanitarie a decidere chi trattare per primo. Niente legami con i vaccini, niente sistemi di sorveglianza interni al corpo. Solo un metodo digitale per gestire priorità in una pandemia. 2. Cos...
The possibility of installing ‘hovering cars’ in Tel Aviv has been on the table for a while. The idea is that because they are elevated, they can reduce congestion in over-crowded cities.
A 1,640 foot elevated test loop will be installed on IAI’s campus in Lod. Each of the cars can hold two people and will travel up to 45 mph. In reality, if the test proves successful, they will travel at much greater speeds.
Users merely need to call up the pods, which arrive very quickly and deliver the user to their destination. In this way, people are not restricted to the sometimes rigid schedules of other forms of transportation.
And hey, they can be above the city looking down, which is more like adventure. The pods operate by magnetic levitation or maglev on what the BBC most accurately describes as a “monorail-type track.”
It sounds crazy, it sounds ambitious, but this is real. skyTran has been developing this technology under the watchful guidance of NASA for some time.
Towards the end of next year, 2015, the test loop should be complete and then the technology has to be tested. I’m sure details of what this entail will emerge over the coming weeks and months. And then, if it is successful, which its investors think it will be, Tel Aviv residents will be the first guinea pigs.
India, California and France are chomping at the bits as well. And really, any overpopulated city or country will be watching carefully, because technology like this could be a game changer. But it won’t come cheap at $80 million.
Maybe the $10 cardboard bike from Israel is a better idea?
:: BBC